WEEKEND NA LUBELSZCZYŹNIE

WEEKEND NA LUBELSZCZYŹNIE (1) - PRZYLOT DO LUBLINA

Połączenie jako sezonowe otwarto latem. I natychmiast okazało się hitem.  Było jednym z najlepeij sprzedających się w ofercie Eurolotu. Dość powiedzieć, że zapełnienie samolotu niejednokrotnie przekraczało 100% (było to możliwe, ponieważ małe dzieci nie zajmowały oddzielnych foteli, lecz podróżowały na kolanach rodziców). Eurolot postanowił wykorzystać niespodziewany sukces i utrzymał połączenie Gdańsk – Lublin również poza […]
Czytaj dalej

WEEKEND NA LUBELSZCZYŹNIE (2) – WIECZORNY SPACER PO STARÓWCE

Ściemniało się już, kiedy wychodziliśmy z hotelu. Miła pani recepcjonistka oraz dysponujący dużą wiedzą na temat Lublina pan ochroniarz zapytali jakie mamy plany. Opowiedzieliśmy, że przyjechaliśmy na weekend, że teraz idziemy zwiedzać starówkę, a nazajutrz wybieramy się do Kazimierza Dolnego. – Jedziecie do synagogi? Mój pytający wzrok wyjaśnił wszystko. – A, oni nie są z […]

WEEKEND NA LUBELSZCZYŹNIE (3) – ŚLADAMI LUBELSKICH ŻYDÓW

O Żydach w Lublinie wiedziałem tylko tyle, że przed wojną mieszkało ich tam wielu. Ten związek uwieczniony został w tytule opowiadania noblisty, Isaaca Bashevis Singera „Sztukmistrz z Lublina”. Znam tylko tę książkę oraz kilka piosenek do słów Agnieszki Osieckiej napisanych dla wrocławskiej inscenizacji „Sztukmistrza” przez Jana Szurmieja. I to chyba wszystko. Z taką wiedzą lądujemy […]
Czytaj dalej

WEEKEND NA LUBELSZCZYŹNIE (4) – KAZIMIERZ DOLNY

Ze starego cmentarza pojechalismy na dworzec autobusowy, skąd zamierzaliśmy dostac się do Kaizmierza Dolnego. Lublin to niezwykle ciekawe miasto także ze względu na komunikację autobusową. Duże przedsiębiorstwa, spadkobiercy dawnego PKS ofertę mają stosunkowo ubogą. Rynek opoanowały natomiast… minibusy. Chyba nigdzie w Polsce nie widziałem ich tyle co w Lublinie. Na ich potrzeby zaadoptowano cały dodatkowy […]